utorak, 29. ožujka 2016.

I na mom balkonu raste rajčica




Rajčice ili (kako ih ja zavem) pomidori su jako ukusno i popularno povrće. Gotovo ih svi vole i žele u ljetnim salatama i iako se čini da je jako teško...nije! Rajčicu je moguće uzgojiti na balkonu. Za taj pothvat treba birati male vrtste rajčica, a naročito su dobre one cherry vrste.
Ono što ovoj biljci treba za uspješan rast i puno plodova je sunce, voda i dosta hranjiva.


Ja sam prošle godine na balkonu uspješno uzgojila divlju cherry rajčicu. Kad kažem uspješno, mislim na to da se biljka razvila i narasla te je dala i nešto finih, aromatičnih plodova. Nešto sam plodova osušila i dobila sjeme za ovogodišnju sjetvu,a ostatak...

Plodova nije bilo dovoljno za nekoliko ljetnih salata ali ih je bilo dovoljno da se nekoliko osoba zasladi aromatičnim, narančastim bobicama!

Bobice su bile jako slatke i ukusne, a moglo ih je biti još i više samo da sam rajčicu malo više prihranjivala (gnojila).

I iako se sama biljka lijepo razvila, plodove je počela davati tek nakon dva mjeseca, nakon što sam je zalila otopinom s tekućim gnojivom od koprive. Do tada sam je zalijevala i prihranjivala kao i ostale balkonske biljke ali to joj nije bilo dovoljno.
Znala sam da rajčica zahtijeva puno gnojenja (hrane, hranjiva) ali sam računala da je ona što raste na balkonu ipak drugačija, a zemlju u koju sam je posadila sam i posebno pripremila (uzela sam zemlju iz povrtnjaka) ali sam ipak bila u krivu.
Grešku sigurno neću ponoviti, ove ću godine rajčice redovno zalijevati i gnojiti!

Pomidor (rajčica) pripada porodici pomoćnca, biljki koje zahtjevaju puno hranjiva i kao takvog ga treba u svim uvjetima i tretirati. Treba ga redovno zaljevati, gnojiti, podupirati i orezivati (pincirati) ako je biljka velika. Biljku treba držati dalje od propuha i mora biti izložena sunčevom svjetlu barem 8 sati dnevno jer joj za rast trebaju i svjetlo i toplina.

I iako se sve vrste cherry rajčice (rajčice s malim plodovima) mogu uzgojiti na balkonu, biljke će narasti prilično velike i oduzimat će nešto prostora. No, čula sam da je drugačije s balkonskim mini vrstama koje sam ove godine nabavila i posijala.


Biljčice su se već počele razvijati (kraj ožujka). Posijala sam ih prije nešto više od dva tjedna (početkom ožujka), a prethodno sam ih okupala u kupki od kamilice i savjetovala se sa sjetvenim kalendarom.
Uvijek ih sijem više komada u istoj posudi jer je tako radila i moja nona (baka) i uvijek je imala uspjeha.
Rajčice se vole razvijati u društvu, a kad dođe vrijeme jer su već velike i trebaju samostalnu posudu, jednostavno ih pikiram (presadim). A, pošto ih ima i po nekoliko komada u jednoj posudi, manji je trošak prostora i "manja je depresija" kada neko sjeme ne nikne.

Posijala sam ja i druge rajčice, one koje će rasti u mom malom bio vrtu... i one su već porasle ali me i dalje zanima što bi mogla napraviti da mi ove balkonske budu još ljepše i bujnije?!

Nema komentara:

Objavi komentar

Svaka riječ je dragocjena i zato HVALA na komentaru!